Poprowadź profesjonalny

Live na Facebooku

Dowiedz się jak prowadzić SKUTECZNE transmisje LIVE na Facebooku.

PROFIL PRYWATNY CZY FANPAGE? GDZIE PROWADZIĆ BIZNES W MLM?

Aurelia ikona

Asia Bednarz

Bizneswoman, Lider, właścicielka firmy Social Media Expert, Blogerka, Autorka ebooków, kursów oraz szkoleniowiec. Od kilku lat zajmuję się Marketingiem Internetowym, automatyzacją biznesu oraz sprzedażą. Jestem specjalistą od Facebooka, Instagrama, Chatbotów oraz stron www. Z sukcesami doradzam innym jak efektywnie wykorzystać siłę mediów społecznościowych do budowania marki osobistej, relacji i komunikacji online, czyli rozwoju ich biznesów i marek. 

Pytanie o prowadzenie swoich mediów społecznościowych powtarza się bardzo często podczas rozmów z moimi Biznes Partnerami. Z reguły pojawia się dylemat – czy aby budować swoją markę muszę założyć fanpage czy może wystarczy prowadzić komunikację na swoim prywatnym profilu na Facebooku. Facebook daje nam trzy główne sposoby nawiązywania relacji ze znajomymi profil prywatny, grupa dyskusyjna oraz fanpage. W zależności od tego, jakie mamy plany dotyczące rozmów i kontaktów z innymi, warto używać wszystkich tych narzędzi. Które dadzą mi więcej możliwości i będą w końcu bardziej efektywne?

PROFIL PRYWATNY A PROFIL BIZNESOWY

Profil prywatny zwany również kontem osobistym, zgodnie z regulaminem Facebooka wymaga podania prawdziwego imienia i nazwiska oraz  informacji na swój temat (np. wykształcenie, miejsce pracy, zainteresowania). Możesz posiadać tylko jedno takie konto. Służy ono wyłącznie celom prywatnym, do publikowania informacji osobistych i komunikowania się ze znajomymi.

Profil biznesowy, zwany stroną na Facebooku lub fanpage, to miejsce do prezentacji firmy lub organizacji. Tu można podejmować działania związane z promocją firmy i produktów oraz ze sprzedażą. Do założenia takiej strony wymagane jest posiadanie profilu prywatnego, który będzie równocześnie jej administratorem. Na fanpage nie posiadasz znajomych – są tam fani Twojej strony lub osoby, które obserwują Twoje działania.

Fan Twojej strony nie musi być Twoim znajomym na koncie prywatnym na Facebooku. To ogromny atut, bo jeśli budujesz swoją markę na Facebooku na stronie firmowej mogą dołączać do Ciebie potencjalni klienci z całego świata!

Sprawdź na Facebooku moje konto prywatne i biznesowe, aby nie mieć wątpliwości, czym się różnią:

PROFIL PRYWATNY

1. Profil osobisty ma limit znajomych. Gdy przekroczy się magiczne 5000 znajomych nie ma możliwości przyjmowania nowych zaproszeń, ani zapraszania innych do własnej „sieci”. Jeśli myślisz o budowaniu biznesu na lata to grono tych znajomych zapełni się bardzo szybko. 

2. Przewagą profilu prywatnego nad fanpagem jest lepszy zasięg postów, ponieważ profile prywatne są bardziej promowane niż fanpage. Na fanpage, aby dotrzeć do większej ilości osób będzie trzeba użyć reklamy sponsorowanej.

3. Na profilu prywatnym nie sprawdzisz statystyk swoich wpisów. Widzisz tylko ilość lajków, komentarzy, udostępnień i ilość wyświetleń wideo. Na Fanpage ta zakładka jest bardziej rozbudowana.

4. Nie wiem jakie stosujesz sposoby rekrutacji do swojego zespołu, ale ja właśnie z pozycji profilu wykonuję wiele czynności, np. wysyłam wideo urodzinowe do potencjalnych Biznes Partnerów – w tym wypadku profil prywatny jest bardzo potrzebny!

FANPAGE

1. Na Fanpage możesz mieć nieograniczoną liczbę swoich fanów – nie mamy więc żadnych ograniczeń.

2.Najważniejszą funkcjonalnością, którą daje fanpage, jest to, że może on dotrzeć do bardzo dużej ilości osób. Dzięki niemu możemy docierać do dużej ilości osób, a o to właśnie nam chodzi.

3.Na Fanpage możesz planować swoje wpisy, np. jedziesz na 2 tygodniowy urlop i nie musisz się martwić, że na Twojej stronie nie będzie się nic działo. Tworzysz wpisy wcześniej i ustawiasz dokładną datę i godzinę, kiedy mają się automatycznie opublikować.

4.Nie uruchomisz reklamy sponsorowanej jeśli nie posiadasz Fanpage. Jeśli chcesz więc nawiązywać kontakt z potencjalnymi Biznes Partnerami poprzez np. re marketing lub po prostu pozyskiwać na automacie poprzez reklamę partnerów do współpracy – musisz posiadać fanpage.

5.Co więcej, masz dostęp do analizy działań na swoim Fanpage, co też pozwala Ci na dopasowywanie strategii itp. W statystykach możesz dowiedzieć się np. który post robi furorę, który przyciągnął największy ruch, możesz sprawdzić zaangażowanie użytkowników na Twojej stronie w skali miesiąca, czy nawet jednego dnia i wiele, wiele więcej.

6.Manychat – za pomocą tego narzędzia możesz budować listę na messenger i wysyłać automatycznie jednym kliknięciem wiadomość do wszystkich osób zapisanych na listę. Możesz informować o nowych wpisach, live, webinarach lub wysyłać wiadomości odnośnie współpracy wszystko prosto na messenger. To narzędzie działa tylko na fanpage.

Ja korzystam z profilu prywatnego i fanpage – te dwa kanały ładnie łączą mi się w jedną całość. Na początku polecam opanować jeden kanał czyli profil prywatny, a później dodatkowo stworzyć również profil biznesowy i korzystać z innych dodatkowych opcji.


Dziękuję, że dotarłeś do końca tego wpisu. Mam dla Ciebie PREZENT. Pobierz bezpłatnie e-booka: „Jak prowadzić skuteczne transmisje Live na Facebooku?” + 30 szablonów Canva, które wykorzystasz do promocji Twojej prezentacji Live na Facebooku.

Jak robić live na Facebook?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Social Media Marketing Asia Bednarz