Online Marketing

JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ NA BLACK FRIDAY 2019?

Pierwszą oznaką świątecznej gorączki są dni szalonych wyprzedaży czyli Black Friday
i Cyber Monday. Co zrobić, aby nie przespać końcówki roku i zawalczyć o konsumenta, który w tym okresie skory jest wydać częściej i więcej niż zwykle?

W 2019 r. Black Friday czyli Czarny Piątek przypada na 29 listopada. Informacje o zbliżających się promocjach pojawią się 2-3 tygodnie wcześniej. Czy będzie to czas obfitych plonów, zależy w dużej mierze od komunikacji sprzedażowej.
Co więc zrobić, aby Black Friday był dla Twojego sklepu dobrym otwarciem sezonu?
1. Przegląd historii zakupów

Jeżeli chcesz stworzyć efektywną kampanię sprzedażową zacznij od przeanalizowania historii sprzedaży z ubiegłych lat w tym okresie. Które słowa kluczowe, hasła, treści czy grafiki powodowały największy ruch i konwersję na Twojej stronie.
Nawet najlepszy pomysł warto oprzeć o twarde dane i statystyki!

2. Działaj z wyprzedzeniem

Klienci są już wyedukowani - przewidując zbliżające się promocje, rozpoczynają poszukiwania. Odwiedzają sklepy, rozglądają się za promocjami. Planują zakupy zakładając, że obkupią się w dzień promocji. To ogromna szansa sprzedażowa! Zadaniem marketera jest więc przekonanie klienta, aby wrócił w dzień promocji. Jak to zrobić?

Zachęć klienta do tego, aby zapisał się na promocyjny newsletter, dzięki któremu pierwszy dowie się o starcie promocji i otrzyma też dodatkowy bonus zakupowy w podziękowaniu za zapis na listę. Moim podziękowaniem za wcześniejszy zapis na listę oczekujących do promocji Black Friday są dodatkowe materiały szkoleniowe, otrzyma je każda osoba zapisana na liście bez względu na to czy skorzysta z mojej promocji w tym okresie czy nie.
Korzyści z takiego podejścia to również szybko powiększająca się baza klientów.

3. Wybierz kanał komunikacji

Dobra kampania z mocnym, spójnym komunikatem przekazywanym wieloma kanałami wymaga zaplanowania. Zaplanuj każdy kanał swojej komunikacji: wpisy na Facebooku oraz relacje, Instagram oraz InstaStory, możesz opublikować video na swoim kanale na YouTube, lista meilingowa, lista messengerowa. Możesz zorganizować z tej okazji webinar sprzedażowy lub Live... a może SMS do klienta?

4. Reklamy sponsorowane

Nie zapomnij także o kampaniach w mediach społecznościowych. Musisz jednak zadbać, aby Twoje reklamy trafiły do odpowiednich odbiorców. Zarówno w przypadku Facebook Ads jak i Google Ads wykorzystaj remarketing! Zacznij tworzyć listy kilka tygodni przed wyprzedażą, a w kulminacyjnym momencie zacznij wyświetla reklamy osobą, które znają już Twoje produkty. Pamiętaj, aby działania reklamowe zaplanować odpowiednio wcześnie - określ cel, przygotuj treści, wybierz sposób promocji.

5. Zadbaj o stronę internetową

Ułatw klientom szybkie zrealizowanie zakupów oraz dostosuj swój sklep do urządzeń mobilnych. Jednak nie wprowadzaj zmian w dniu promocji, ponieważ w razie awarii strony możesz stracić klientów! Jeśli strona nie będzie odpowiednio działała, nawet najlepsza oferta się nie sprzeda.

6. Stwórz pomocne wpisy blogowe

Blog to nie tylko zwiększenie ruchu na stronie internetowej, ale przede wszystkim niesienie wartości dla czytelników. Jeżeli organizujesz promocję z okazji Black Friday napisz na ten temat kilka wpisów blogowych.

7. Treści i projekt

Popularnym motywem kampanii na Black Friday jest czerń - weź jednak pod uwagę cały projekt i kolorystykę - niech będą spójne z identyfikacją Twojej marki.
Dobrym pomysłem będzie również wykorzystanie gifów. Gif przyciąga uwagę, a jeśli pokażesz w nim jak rozpakowywujesz produkt, podgrzejesz atmosferę ekscytacji i oczekiwania.

8. Nieco strategii

Kampanię możesz uruchomić w każdej chwilii. Niektórzy zalecają tydzień wcześniej inni w sam Czarny Piątek. Opcji jest wiele, najważniejsze, aby przygotować konkretną strategię działania.

Możesz zrobić Black Week - czyli kampanię na cały tydzień - ja w tym roku właśnie taką ofertę przygotowuję. Moi klienci będą mogli już od poniedziałku 25 listopada zakupić mój kurs lub usługi dużo taniej, oraz promocja ta potrwa, aż do niedzieli czyli do 1 grudnia - a co! Takie promocje przygotowuję tylko raz w roku : )

Możesz przygotować ofertę tylko dla pierwszych np. 100 osób. To z kolei powoduje, że Klienci decydują się szybciej i nie odkładają zakupów do końca promocji.

Promocja może obowiązywać tylko na jeden produkt lub na jedną kategorię np. e-booki, albo na wszystkie produkty w sklepie. Wybór tak na prawdę należy do Ciebie.

9. Nie czekaj, aż się domyślą!

Daj znać swoim odbiorcom, że w danym okresie mogą kupić coś taniej, więcej. Black Friday rządzi się swoimi prawami - możesz wysyłać wiadomości i wstawiać posty 2-3 razy w ciągu dnia. Spokojnie możesz pozwolić sobie na intensywniejsze działania, ponieważ jest to specjalna okazja w roku, gdzie osoby są gotowe, aby otrzymać od Ciebie specjalną ofertę

W swoich kampaniach nie ograniczaj się do schematów, ale pozwól popłynąć swojej wyobraźni. Być może pomysł, który wydaje Ci się szalony okaże się właśnie strzałem w dziesiątkę?

Podziel się ze mną w komentarzu jaką ofertę przygotowujesz dla swoich klientów z okazji Black Friday!

Ekspert w dziedzinie Online Marketingu i Automatyzacji Biznesu, autorka e-booków, kursów oraz szkoleniowiec. Specjalista od Facebooka, Instagrama oraz stron www.

One Comment

  • Anna

    Hej, świetne wskazówki 🙂 Ja na black friday, a raczej black week, bo też startuję od poniedziałku aż do cyber monday włącznie z obniżką na mój kurs „Zostań Wirtualną Asystentką” przygotowałam się jak na moje doświadczenie i możliwości czasowe całkiem dobrze, dopinam jeszcze ostatnie kwestie i niech się dzieje magia 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *