Online Marketing

BIO NA INSTAGRAMIE – JAK JE DOBRZE USTAWIĆ?

BIO na Instagramie to skrót od słowa biogram. Jest to wizytówka Twojego profilu, krótki opis tego co na profilu może znaleźć odbiorca. Jeśli korzystasz z tej platformy społecznościowej to zapewne często słyszysz jak mnóstwo osób odsyła do swojego BIO w postach lub na Insta Story zachęcając do wejścia w link tam umieszczony (nowy wpis na blogu, nowy film na kanale youtube). To jak je wykorzysasz to Twoja indywidualna sprawa, jednak jeśli chcesz promować na Instagramie swój biznes lub profil to warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
Co powinno znaleźć się w naszym BIO na Instagramie?
#1 NAZWA UŻYTKOWNIKA
Element, który powinien być krótki i łatwy do zapamiętania. To ta część, która wyświetla się na samej górze Twojego profilu oraz na końcu linku do Twojego konta na Instagramie.
Możesz tutaj użyć nazwy swojej marki, firmy, lub jeśli jesteś twórcą – własne imię i nazwisko. Pamiętaj też, że nazwę użytkownika można wyszukiwać w wyszukiwarce Instagrama, więc warto ułatwić takie poszukiwania osobom, które będą chciały nas znaleźć.

#2 DOBRE ZDJĘCIE PROFILOWE
Powinno być wyraziste, z intensywnymi kolorami – tak, aby przyciągało uwagę w Stories i profilu, oraz było łatwe do zapamiętania. Fajnie pokazać siebie i swoją twarz (chyba, że prowadzisz profil biznesu – wtedy logo jest tutaj jak najbardziej uzasadnione).

#3 NICK
Element, który wyświetla się na początku sekcji z życiorysem w profilu. To tutaj możesz wpisać np. swoje imię i nazwisko, nazwę bloga, kanału na YouTube lub inne istotne wiadomości, dzięki którym będzie można odnaleźć Twój profil (nick / nazwa to kolejny element, który da się wyszukać w wyszukiwarce na Instagramie).

#4 KRÓTKA INFORMACJA O TYM CZYM SIĘ ZAJMUJEMY

Takie informacje powinny być łatwe do odczytania i rzucające się w oczy. Jeśli ktoś wchodzi na nasz profil, najczęściej spędza na nim dosłownie kilka sekund, robiąc szybkie rozeznanie. Daj sobie szansę i napisz krótko, jasno i rzeczowo o czym jest Twój profil i Insta Story, czym się dzielisz i czego można się spodziewać obserwując Cię na Instagramie. Unikaj zdań – spokojnie możesz wrzucić tu tyko hasła / słowa-klucze, oraz użyć emotikon.
PAMIĘTAJ! Masz tu do dyspozycji tylko 150 znaków!
#5 DANE KONTAKTOWE
Dodaj namiar do siebie w postaci adresu mailowego, za pomocą którego można się z nami skontaktować. Dlaczego warto podawać mail nawet jeśli w opcjach profilu masz włączony kontakt przez maila? Ponieważ jest on widoczny i aktywny tylko z poziomu apki - na webie niestety nie działa, przez co osoby szukające kontaktu za pomocą przeglądarki nie będą w stanie do Ciebie trafić. Ponadto mail jest zdecydowanie bardziej optymalnym rozwiązaniem, aniżeli wiadomość do szufladki - zwłaszcza jeśli dotyczą spraw biznesowych.

#6 LINK DO NASZEGO MIEJSCA W SIECI

Bio na Instagramie to jedyne miejsce, gdzie każdy użytkownik bez względu na ilość followersów może wrzucić aktywny link.

#7 LOKALIZACJA
Jeśli prowadzisz lokalny biznes lokalizacja to obowiązkowy element Twojego BIO na Instagramie.

#8 CALL TO ACTION
Jeśli posiadasz konto biznesowe na Instagramie, do swojego BIO możesz dodać także aktywne (z poziomu aplikacji mobilnej) przyciski, które pozwolą użytkownikom skontaktować się z Tobą (mailowo lub telefonicznie), oraz sprawdzić lokalizację Twojego biznesu.
Korzystaj z emoji - jeden obraz wart jest przecież więcej niż tysiące słów!
Zapraszam Cię do odwiedzenia mojego profilu na Instagramie, znajdziesz tam wiele wskazówek i tipów z zakresu Social Media.

Ekspert w dziedzinie Online Marketingu i Automatyzacji Biznesu, autorka e-booków, kursów oraz szkoleniowiec. Specjalista od Facebooka, Instagrama oraz stron www.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *