Online Marketing

30 WSKAZÓWEK JAKIE INFORMACJE, TREŚCI ORAZ GRAFIKI UDOSTĘPNIAĆ NA FANPAGE ?

Założyłaś już fanpage firmowy i nie masz pomysłu jakie posty na nim publikować? Zainspiruj się moimi propozycjami.

#1 Zamieszczenie podstawowych informacji o firmie czy marce.

Np. kilka zdań o specyfice działalności + link do strony www. Informacje te można później wielokrotnie zmieniać.

#2 Opracowanie jednolitej grafiki dla wpisów.

Bardziej profesjonalny wariant prowadzenia strony, szczególnie przydatny gdy poświęcamy wiele środków na stworzenie ciekawych zdjęć czy ich kolarzy i fakt ich kopiowania przez internautów chcemy wykorzystać do promowania firmy/marki. Konkretnie chodzi o ustalenie miejsca zamieszczenia sygnetu logo na grafikach lub ujednolicającego układu graficznego w obrazkach

#3 Umieszczanie ikonki FB.

Wraz z przekierowaniem na firmowy fanpage na firmowej stronie www, ewentualnie w stopce maili, newsletterach i innych kanałach.

#4 Wstawianie postów z miejscem do uzupełnienia.

Tego typu treści mogą wywołać większy ruch na Twojej stronie ( np. gdybym wygrał 1 mln, kupiłbym…)

#5 Dzielenie się poradami.

Udzielaj wskazówek dla swoich zwolenników, które okażą się dla nich przydatne. Możesz dodawać je za pomocą liczb np. Wskazówka #45.

#6 Odświeżanie wcześniejszych wpisów.

Zamieszczaj treści, które kiedyś napisałaś. Dzięki temu nowi użytkownicy będą na bieżąco. Możesz nawet pochwalić się swoim pierwszym artykułem/produktem.

#7 Tworzenie pytań.

Zadawaj pytania swoim odbiorcom, dzięki temu nawiążesz z nimi lepsze relacje.

#8 Oferowanie bezpłatnego e-booka, poradnika, video.

Zaproponuj Twoim użytkownikom bezpłatną wersję produktu. Dzięki temu możesz budować listę dodatkowych e-mail, które odwiedzający będą musieli zostawić, aby korzystać z produktu.

#9 Tworzenie postów z logiem marki.

Zamieść ciekawy i inspirujący obraz z logiem swojej marki.

#10 Dodawanie zdjęć produktów.

Warto pomyśleć o unikalnym zdjęciu np. pracownik faktycznie korzysta z prezentowanego produktu.

#11 Zapytanie o opinię swoich zwolenników.

Twoi zwolennicy z pewnością będą zachwyceni, że prosisz ich o opinie o swoim produkcie.

#12 Udostępnianie pomocnych źródeł.

Publikowanie na swojej stronie pomocnych źródeł, które ktoś już wcześniej wstawił.

#13 Pokazanie innym jak działasz, z czego korzystasz.

Pokaż odbiorcom jakich narzędzi używasz w swoim biznesie, może to wywołać oczekiwaną dyskusję.

#14 Wstawianie ulubionej książki.

Podziel się ciekawą książką ze swoimi fanami, która wzbudzi u nich zainteresowanie. Z pewnością będą za to wdzięczni.

#15 Publikowanie – dnia z życia Twojego pracownika.

Pokaż innym jak funkcjonuje Twoja firma, jakie zadania wykonują Twoi pracownicy. Publikuj zdjęcia np. ze spotkania biznesowego, pracy zespołowej.

#16 Polecanie ulubionych produktów/usług.

Pochwal się Twoimi ulubionymi produktami. Wstawiaj zdjęcia np. jak z nich korzystasz.

#17 Tworzenie ankiet.

Ankiety są ciekawym sposobem na zwiększenie zaangażowania Twojej społeczności. Np. Które hasło podoba Ci się najbardziej ?

#18 Dodawanie cytatów.

Warto wstawiać zabawne i interesujące cytaty, które także w ciekawy sposób będą przekazywały wiedzę Twoim odbiorcom.

#19 Dodawanie postów związanych z Twoim życiem, a nie tylko pracą.

Możesz dodawać zdjęcia np. gdzie byłaś na urlopie, co robiłaś w weekend. Będziesz bardziej wiarygodna.

#20 Utworzenie konkursu.

Zachęć swoich czytelników do tego, aby wzięli udział w konkursie przez Ciebie zorganizowanym. Jest to fajny sposób, aby wzbudzić większe zainteresowanie wśród odbiorców.

#21 Zachęć fanów do zadawania pytań.

Zapytaj się odwiedzających z czym mają problem, czego by się chcieli od Ciebie dowiedzieć. Przekonaj ich że jesteś ekspertem w danej dziedzinie.

#22 Wyróżnienie „fana miesiąca”

Zwolennicy są ważni, dlatego pokaż jakie mają znaczenie. Można wyróżniać najaktywniejszych fanów, niech wiedzą, że są przez Ciebie doceniani.

#23 Dodawanie najnowszych informacji o Twojej firmie.

Coś się zmieni ? Nowy pracownik ? Podziel się tym wszystkim ze wszystkimi fanami.

#24 Udostępnianie zdjęć z imprez firmowych.

Podziel się z innymi ciekawymi zdjęciami z wydarzeń w Twojej firmie.

#25 Wywiad, zdjęcia z liderem w branży.

Dzięki temu Twoi czytelnicy będą wiedzieli, że spotykasz się ze znanymi osobami, które osiągnęły sukces.

JAKUB B. BĄCZEK

#26 Zamieszczanie fragmentu bloga.

Zamiast wstawiać link możesz umieścić interesujący fragment bloga, który wzbudzi zainteresowanie Twoich czytelników.

#27 Promowanie wydarzenia związanego z branżą.

Może to być np. konferencja, szkolenie, warsztaty czy event.

#28 Dzielenie się opinią ze swoimi odbiorcami.

Posiadasz swoje zdanie na jakiś temat ? Podziel się nim z innymi. Jest to sposób do nawiązania kontaktu z odbiorcami.

#29 Live

Jeśli jeszcze nie nagrywasz live z jakichś powodów, na początku spróbuj przeprowadzić wywiad z osobą z branży, na pewno będzie łatwiej w dwójkę. Video bardziej trafia do naszych czytelników, a live poszerzy zasięgi na Twoim fanpage.

#30 Zwykłe selfie

Bądź sobą , bądź naturalna !

 

Jak widzisz opcji jest bardzo wiele, podzieliłam się z Tobą tylko małą cząstką tego co możesz wykorzystać w swoich wpisach. 

Jeśli zainteresował Cię temat Fanpage, być może przyda Ci się również mój poradnik w tej samej tematyce. 

 

Ekspert w dziedzinie Online Marketingu i Automatyzacji Biznesu, autorka e-booków, kursów oraz szkoleniowiec. Specjalista od Facebooka, Instagrama oraz stron www.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *