Chcesz wypromować siebie lub własną firmę ? Chcesz samodzielnie tworzyć biznes przez internet, a także pracować na swój dochód pasywny i niezależność finansową ?
Sądzisz, że zakładanie firmowego fanpage’a w żaden sposób nie przyczyni się do sukcesu Twojej marki i że biznes można zrobić z profilu prywatnego? W takim razie jesteś w… sporym błędzie.
OTO KILKA ZALET POSIADANIA FANPAGE:
- fanpage posiada kilka dodatkowych opcji takich jak przycisk akcji, możliwość podłączenia bota czy dodatkowe zakładki informacyjne
- statystyki – na profilu prywatnym statystyk brak, a na fanpage masz dostęp do pełnych usług statystycznych, które umożliwiają dokładną analizę przyrostu liczby fanów oraz ich zachowania wobec naszych treści
- ograniczenia liczby – na profilu prywatnym jest ograniczenie znajomych do 5000 osób , na stronie firmowej brak ograniczenia
- komunikacja- o ile na fanpage możesz mieć różnych ludzi i komunikacja jest skierowana konkretnie w celu promowania marki, o tyle na prywatnym profilu możesz chcieć dodać czasem coś bardziej… prywatnego. Nie każde zdjęcie z Twojego życia czy przemyślenie jest do dzielenia się z fanami Twojej firmy
- administracja – fanpage może mieć wielu administratorów, do profilu ma się dostęp przez login i hasło

Wymieniłam tylko kilka plusów. Myślę, że tyle wystarczy żeby Cię przekonać, że fanpage to świetne narzędzie do promowania własnej marki.
PYTANIA, KTÓRE MUSISZ SOBIE ZADAĆ NA SAMYM POCZĄTKU.
O czym będzie i do kogo będzie skierowany nasz fanpage? Tutaj trzeba określić bardzo szczegółowo naszego potencjalnego fana, klienta. Czy będzie to kobieta, czy mężczyzna? W jakim wieku i z jakimi zainteresowaniami? Z jakiego miasta ? Mieszkający w Polsce czy za granicą?
Na podstawie powyższych pytań wybieramy nazwę dla naszej strony. Jeżeli mocno stawiasz na markę osobistą i rozpoznawalność to możesz ją nazwać swoim imieniem i nazwiskiem. Jeżeli interesujesz się sportem i dietetykiem i własnie w tym kierunku idziesz to stronę możesz nazwać “biegający dietetyk”, możliwości jest naprawdę sporo. Wybór nazwy jest o tyle istotnym krokiem, gdyż bardzo często facebook blokuje zmianę nazwy. Jeżeli nic się nie zmieniło to bez żadnych konsekwencji można to zrobić przy ilości do 200 fanów.
ZAKŁADANIE STRONY KROK PO KROKU
Krok 1. Utwórz stronę
Są trzy miejsca na Facebooku z poziomu których możemy przejść do procesu tworzenia nowego fanpage`a. Pierwszy znajdziemy po lewej stronie panelu po zalogowaniu, na samym dole.

Drugi kryje się w panelu górnym po rozwinięciu.

Trzeci z kolei pojawia się w momencie wejścia na stronę startową Facebooka przed zalogowaniem.

Krok 2. Wybierz kategorię
Konfigurację fanpage’a rozpoczynamy od wyboru kategorii . Co chciałbyś zaprezentować na Facebooku – firmę, określony produkt? Czy może chcesz nawiązać kontakt z większą liczbą użytkowników Twojej społeczności lub promować osobę publiczną lub zespół? To zależy od Ciebie.

Krok 3. Wprowadź nazwę i podkategorię
Ze względu na wybraną kategorię Facebook przyporządkuje nas do dwóch oddzielnych arkuszy, gdzie zostaną przez nas wpisane najbardziej kluczowe informacje.
W przypadku obydwu kategorii będą to: nazwa fanpage’a oraz podkategorie, które przybliżą nasz profil działania. W zależności od tego jaki on będzie, Facebook może wymagać od nas dodatkowych informacji, np. dane teleadresowe.


Krok 4. Przejdź do swojej nowej strony
Przed nami szereg danych do wprowadzenia, które mają na celu sprawić iż będzie wyglądać profesjonalnie już od początku. Pierwsze wrażenie decyduje o tym czy odbiorca wróci na twoją stronę po raz kolejny czy też nie.

Teraz kolej na najważniejsze ustawienia , zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle. A jak pozyskać swoich pierwszych fanów i jak ustalić Biznes Plan ?
Odsyłam Cię do mojego poradnika – pobierz go ZA DARMO teraz.

0 komentarzy