Poprowadź profesjonalny

Live na Facebooku

Dowiedz się jak prowadzić SKUTECZNE transmisje LIVE na Facebooku.

Dlaczego warto prowadzić transmisje na żywo?

lis 17, 2021 | Rozwój

Aurelia ikona

Asia Bednarz

Bizneswoman, Lider, właścicielka firmy Social Media Expert, Blogerka, Autorka ebooków, kursów oraz szkoleniowiec. Od kilku lat zajmuję się Marketingiem Internetowym, automatyzacją biznesu oraz sprzedażą. Jestem specjalistą od Facebooka, Instagrama, Chatbotów oraz stron www. Z sukcesami doradzam innym jak efektywnie wykorzystać siłę mediów społecznościowych do budowania marki osobistej, relacji i komunikacji online, czyli rozwoju ich biznesów i marek. 

Niezależnie od tego, czy posiadasz jedynie telefon, którego planujesz używać do nagrywania, czy chcesz zorganizować małe, domowe studio, powinniśmy zacząć od definicji. Facebook Live już kilka lat temu na stałe przyjął się w komunikacji pomiędzy użytkownikami we wspomnianym medium społecznościowym. Polega na prowadzeniu relacji na żywo, podczas której inni użytkownicy mogą zadawać pytania, rozmawiać między sobą w komentarzach i zostawiać reakcje. Nawet, jeżeli dotychczas nie brałeś w firmie transmisji na żywo pod uwagę jako opłacalny i atrakcyjny format reklamowy, warto przeanalizować potencjalne możliwości wynikające z jego wykorzystania. Marketerzy, w miarę jak coraz większa część aktywności użytkowników przenosi się do sieci, z większą nadzieją patrzą na formy pozwalające na różnego rodzaju interakcje pomiędzy marką, a potencjalnymi klientami. Nagranie materiału na żywo wymaga jedynie dostępu do internetu, konta na Facebooku i pomysłu. Stworzony przez nas materiał zostanie po transmisji opublikowany jako post, aby osoby, które nie zdążyły oglądnąć go w pierwszej kolejności, mogły odrobić zaległości. Transmisje możesz nagrać zarówno z komputera, telefonu, jak z aparatu lub kamery wykorzystując narzędzia zewnętrzne. Wszystko zależy od tego, jaki efekt chciałbyś osiągnąć.

3 NIESAMOWITE FAKTY ODNOŚNIE LIVE

1. Facebook w swoim algorytmie promuje transmisje LIVE. Jeżeli ktoś z Twoich znajomych przeprowadza LIVE-a, Ty domyślnie dostajesz o tym powiadomienie. Wiele osób kliknie i nawet z ciekawości obejrzy, co aktualnie masz do powiedzenia. Oprócz tego, transmisje LIVE są zdecydowanie częściej wyświetlane w aktualnościach, niż inne typy postów.
2. Według ostatnich badań, transmisje LIVE na Facebooku są oglądane trzy razy dłużej i generują aż 10 razy więcej komentarzy, niż zwykłe video. Dzięki temu możesz przekazać swoim klientom trzy razy więcej informacji, niż zazwyczaj.
3. Aż 82% fejsbukowiczów przyznaje, że woli transmisje nadawane na żywo niż posty z grafikami.

DLACZEGO WARTO PROWADZIĆ TRANSMISJE NA ŻYWO?

Zwiększenie zasięgów organicznych – Komentarze i polubienia dodawane w trakcie transmisji na żywo będą zwiększały zasięgi naszego materiału. Oczywiście dzieje się tak również w przypadku zwykłych postów, ale rzecz w tym, że materiały wideo zazwyczaj cieszą się dużo większym zainteresowaniem, a ponadto chętnie
są udostępniane. Dzięki temu nasze treści będą widoczne dla dużej ilości odbiorców, co może zaowocować pozyskaniem nowych fanów. Poza tym warto wspomnieć o tym, że Facebook wyświetla użytkownikom naszego fanpage’a powiadomienie o prowadzonej transmisji. To sprawia, że nikt z użytkowników jej nie przegapi.

Budowanie wizerunku eksperta – Skoro live’y zwiększają zasięgi organiczne, to dlaczego by nie wykorzystać ich do budowania wizerunku eksperta? Regularne zamieszczanie wartościowych transmisji na temat nowinek z branży, czy edukujących odbiorców z określonej dziedziny sprawi, że krok, po kroku wypozycjonujesz się na eksperta. By to osiągnąć ważna jest systematyczność, chęć dzielenia się wiedzą, jak i nawiązywanie relacji z odbiorcami, o której wspomnę poniżej.

Dobry sposób, aby dzielić się swoją wiedzą – prowadzenie live to świetny sposób na przekazywanie wiedzy na Facebooku. Możesz pokazać i omówić prezentację, a potem od razu odpowiedzieć na pojawiające się pytania.

Nawiązywanie relacji z odbiorcami – video na żywo pozwala na zupełnie inne interakcje, które ułatwiają złapanie konatktu, umożliwia Ci odpowiadanie tu i teraz na pytania nurtujące Twoich potencjalnych klientów. Doskonały sposób na sprzedaż.

Pozyskiwanie leadów – Transmisje na żywo mogą również posłużyć jako instrument do pozyskiwania leadów sprzedażowych. Taki materiał niekoniecznie musi być dostępny bezwarunkowo dla wszystkich. Możemy wysłać dostęp do transmisji live osobą, które wypełnią krótki formularza, dzięki czemu pozyskamy adresy email osób zainteresowanych naszą działalnością. Tym sposobem zyskamy leady.

Doskonały sposób na sprzedaż – większe zasięgi + większa sympatia Twoich odbiorców + większa rozpoznawalność przy umiejętnym przekazie przekładają się na zwiększoną sprzedaż Twoich produktów lub usług.


Dziękuję, że dotarłeś do końca tego wpisu. Mam dla Ciebie PREZENT. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat transmisji live to pobierz bezpłatnie e-booka: „Jak prowadzić skuteczne transmisje Live na Facebooku?” + 30 szablonów Canva, które wykorzystasz do promocji Twojej prezentacji Live na Facebooku.

Jak robić live na Facebook?

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Social Media Marketing Asia Bednarz